Renewable Energy Power
Blog
melihat masa depan 55% suria bagi kita

pemodelan oleh penyelidik dari pusat analisis tenaga strategik di makmal tenaga boleh diperbaharui nasional (nrel) telah menggambarkan bagaimana tiga grid kuasa utama kita akan beroperasi pada hari-hari yang paling kaya dengan tenaga suria dalam sistem tenaga di mana 55% kuasa tahunan dibekalkan oleh pv.


pemodelan setiap jam di bawah sinar matahari dengan kemungkinan pengurangan: mengendalikan grid AS dengan laporan fotovoltaik suria yang sangat tinggi yang diterbitkan di laman web sciencedirect menganggap hari-hari di mana sekurang-kurangnya 90% elektrik berasal dari pv dan menunjukkan berapa banyak kelebihan tenaga suria dihasilkan pada musim bunga dan bagaimana harga tenaga mungkin terjejas.


pemodelan juga mengkaji senario suria yang kurang bercita-cita tinggi - tetapi kita akan meletakkannya di satu sisi. senario yang berkaitan dengan sistem tenaga yang digerakkan 55% oleh solar setiap tahun - 'penyimpanan pv + kos rendah' ​​- menganggap penyimpanan tenaga berharga $ 97 / kwh kapasiti dan elektrik solar pada $ 0.02 / kwh tanpa insentif. kira-kira 1,618 gw kapasiti penjanaan solar dan 346 gw penyimpanan disimpan.


inti masalahnya adalah, bagaimana kita memastikan sistem berjalan dengan selamat, dan dengan cara yang agak ekonomik sambil menambah sumber elektrik bersih yang berselang-seli? penulis mencadangkan tahap kawalan dan koordinasi yang tinggi dengan sumber daya lain yang diperlukan, ditambah dengan simpanan tenaga. kawalan tahap modul suria juga akan sangat dihargai, perhatikan penulis. kajian lain, yang telah memodelkan 100% bumbung yang sesuai untuk dilengkapi dengan solar telah mencapai kesimpulan yang sama. sebenarnya, ketika penembusan tenaga suria mencapai puncaknya dalam model ini - lihat sebelah kanan baris atas di bawah - beberapa peralihan tiba-tiba akan menjadi sangat ekstrem. teknologi ion litium moden dapat bertindak balas dan menangani pergeseran sedemikian serta-merta dan semestinya diperlukan.


mitigasi tanjakan yang paling besar akan berlaku apabila penyimpanan tenaga digunakan dalam jumlah besar dalam senario penyimpanan pv + kos rendah, seperti yang terlihat di sebelah kanan baris di atas dan dalam gambar di atas yang menampilkan keluaran rata dan lancar dari sumber fosil.


hari-hari yang mencabar ekonomi dari harga elektrik yang rendah yang disebabkan oleh jumlah penjanaan yang besar hampir keseluruhannya disebabkan oleh tahap tenaga suria yang tinggi, dengan sebahagiannya pada musim bunga pada hari-hari cerah dengan sederhana semasa tempoh permintaan elektrik yang rendah.


hasilnya adalah sekitar 66 minit setiap hari apabila sebanyak 41% tenaga suria yang dihasilkan berpotensi menjadi sia-sia. itu hanya akan terjadi pada sekitar 4,9% dari jumlah jam yang dimodelkan, bagaimanapun, dan akan sama dengan sekitar 6,6% dari semua elektrik yang dihasilkan, seperti yang ditunjukkan dalam carta di bawah.


penyelidikan telah dihasilkan yang menunjukkan merancang untuk mengurangkan tenaga suria memungkinkan pengewangan lebihan tenaga dan penyebaran tenaga yang dihasilkan.


nrel menggunakan alat pemodelan setiap jam yang tersedia secara komersil untuk melihat seluruh Amerika Syarikat dan mengetahui jam tiga puluh tahun yang mana mungkin mempunyai elektrik yang lebih murah. yang membuat anda tertanya-tanya jika 80% bahan terbaharui adalah kek dan kami boleh membiarkan pelampau membuang yang lain.

Perkhidmatan dalam talian

+86-158-5821-3997

+86-13739-270270

leave a message
welcome to bluesun